powrót

PODRÓŻ NA WŁASNĄ RĘKĘ - TO SIĘ OPŁACA!

Polskie_radio_24_logo

17 sierpnia 2015 byliśmy gośćmi na antenie Polskiego Radia 24, gdzie opowiadaliśmy jak można przyoszczędzić w czasie podróży. Jeśli więc szykujecie się w najbliższym czasie na jakieś wojaże - zapraszamy do wysłuchania całej audycji.

Materiał opublikowany na stronie Polskiego Radia 24:

"Do tych krajów wybierz się na własną rękę. To się opłaci!

Do niektórych krajów może nie opłacać się wyjeżdżać z biurem podróży, bo koszt takiej wycieczki przewyższy to, co wydalibyśmy na wyprawę zorganizowaną tam samodzielnie. Dobrym przykładem może być Kuba.

- Na Kubę najpierw pojechaliśmy z wycieczką. Wszystko mieliśmy dostępne, ale na miejscu, żeby coś zwiedzić, trzeba było jeszcze dopłacić. Wynajęcie samochodu czy kupno wycieczek to dodatkowe koszty – mówi Marta Cwalina-Śliwińska, współautorka blogu Świat z Bliska. – Cztery lata później po tej pierwszej podróży zdecydowaliśmy się pojechać na Kubę raz jeszcze, na własną rękę. Bilet lotniczy kupiliśmy w promocji, mieszkaliśmy w ramach gościny u ludzi, kupowaliśmy jedzenie na targu, zwiedzaliśmy na własną rękę, jeździliśmy publicznym transportem. I okazało się, że nie dość, że zwiedziliśmy dużo więcej, poznaliśmy tamtejszą kulturę i wyspę dużo lepiej, to jeszcze zapłaciliśmy jedną trzecią mniej – podkreśla.

Zagraniczne wakacje nie muszą być drogie.

Tanich dla turystów krajów jest coraz mniej, ale ciągle jeszcze kupując okazyjny bilet, są miejsca, w których spędzenie wakacji wcale nie będzie drogie, dodaje Łukasz Śliwiński.

- Kraje jak Wietnam, Kambodża, Laos cały czas są tanie. Są ciekawe, naszym zdaniem bezpieczne, fajne do podróżowania, a ceny na miejscu, w porównaniu z Polską, są niskie. Coraz droższa robi się Tajlandia, która jeszcze do niedawna cenowo była również przystępna – mówi gość Polskiego Radia 24.

Łukasz Śliwiński zwraca uwagę również na Boliwię i Wenezuelę jako ciekawe i tanie kierunki podróży.

- W Wenezueli zatankowaliśmy samochód do pełna i kupiliśmy tam również puszkę napoju, która kosztowała więcej niż cały bak paliwa – wspomina gość Polskiego Radia 24.

Sposobem na obniżenie kosztów wakacji na własną rękę jest couchsurfing czy jadanie w miejscach, gdzie stołują się miejscowi."

Link do całej audycji: http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1489931,Do-tych-krajow-wybierz-sie-na-wlasna-reke-To-sie-oplaci

Drugi materiał o finansach w podróży dotyczy tego, jak nie zbankrutować podróżując przez drogie kraje. Nagranie (nazwa: Norwegia, Szwajcaria...) znajdziecie tutaj http://www.polskieradio.pl/7/670/Artykul/1493802,Poranne-Rozmaitosci-26082015-r

Materiał przygotowała Karolina Mózgowiec, której jeszcze raz serdecznie dziękujemy za zaproszenie.